Πουθενά στο σχεδιασμό υδατοδρομιων η λίμνη Τάκα - ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

Breaking

Πουθενά στο σχεδιασμό υδατοδρομιων η λίμνη Τάκα


Του Φώτη Φωτεινού 

H "πικρή αλήθεια" για τα υδατοδρόμια: Μόλις 2,5 οι άδειες σε 10 χρόνια
H "πικρή αλήθεια" για τα υδατοδρόμια: Μόλις 2,5 οι άδειες σε 10 χρόνια© Παρέχεται από: capital.gr


H "πικρή αλήθεια" για τα υδατοδρόμια: Μόλις 2,5 οι άδειες σε 10 χρόνια© Παρέχεται από: capital.gr

Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τον νόμο που έβαλε τις "βάσεις" για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα και η χώρα διαθέτει έως σήμερα 2,5 άδειες υδατοδρομίων.

Από τη ψήφιση του νόμου 4146/2013, πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι της Κέρκυρας, των Παξών, τα οποία αδειοδοτήθηκαν με τον νόμο του 2013 και στη συνέχεια έλαβαν "Βεβαίωση Συμμόρφωσης", σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου 4663/2020.

"Βεβαίωση Συμμόρφωσης" εκκρεμεί για το υδατοδρόμιο της Πάτρας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι πλήρως αδειοδοτημένα θα είναι 3 υδατοδρόμια.

Συνολικά, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σύμφωνα με νεότερα στοιχεία εξετάζονται άλλα 23 αιτήματα χορήγησης αδειών υδατοδρομίων, εκ των οποίων τα 18 αφορούν στη χορήγηση άδειας ίδρυσης και τα πέντε σε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.

Συγκεκριμένα, σε Σκύρο, Σκόπελο, Πάτμο, Αλόννησο και Τήνο, με τα δύο τελευταία νησιά να βρίσκονται σε ώριμο στάδιο.

Οι αιτίες καθυστέρησης των αδειών

Το μεγάλο ερώτημα είναι "γιατί" καθυστερούν οι άδειες για τα υδατοδρόμια. Σίγουρα, η εμπλοκή πολλών υπηρεσιών δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες, εάν και η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών είναι αδιαπραγμάτευτη.




Επίσης, αρκετά στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι νομοσχέδια του παρελθόντος περιέπλεξαν, παρά επίλυσαν προβλήματα, ενώ και η πανδημία λειτούργησε ανασχετικά.

Ωστόσο, η καθυστέρηση οφείλεται, μεταξύ άλλων, και σε έναν άλλο λόγο. Οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν εγκριθεί για τη λειτουργία της AirSea Lines (2004 – 2008) στο Ιόνιο ήταν ιδιωτικές, ανήκαν δηλαδή στην εταιρεία.

Όταν έπαυσε να λειτουργεί, αυτομάτως "ακυρώθηκαν", οπότε η διαδικασία έπρεπε να εκκινήσει από την αρχή. Γι’ αυτό το λόγο, αρκετές άδειες υδατοδρομίων θα ανήκουν στα Λιμενικά Ταμεία. Ωστόσο, θα υπάρχουν και ιδιωτικές άδειες υδατοδρομίων.

Δυο εταιρείες εμφανίζονται διατεθειμένες να ξεκινήσουν πτήσεις, αυτές είναι η Grecian Air Seaplanes και η Hellenic Seaplanes.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η Grecian Air Sea Planes θα ξεκινήσει δρομολόγια από το Ιόνιο και η Hellenic Seaplanes από το Αιγαίο, με στόχο τη διεξαγωγή δρομολογίων το 2023, εάν όλα κυλήσουν "ομαλά", δηλαδή αδειοδοτηθεί αρκετός αριθμός υδατοδρομίων και οι ανωτέρω εταιρείες υλοποιήσουν τις εξαγγελίες τους για την προμήθεια υδροπλάνων.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η Grecian Air Seaplanes θα ξεκινήσει πτήσεις από το Ιόνιο και συγκεκριμένα σε Κέρκυρα, Παξούς, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ιθάκη, κ.α.

Η πτήση από Κέρκυρα προς Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη θα διαρκεί 30 – 40 λεπτά, ενώ η πτήση Κέρκυρα – Παξοί 15 λεπτά και Κέρκυρα – Πάτρα 1 ώρα.

Αντίστοιχα, η Hellenic Seaplanes εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει πτήσεις από την Αθήνα σε Τήνο, Πάτμο και Σίφνο και στις Σποράδες.

Η πτήση Αθήνα – Τήνος θα διαρκεί 28 λεπτά, Αθήνα – Πάτμος 56 λεπτά και Αθήνα – Σίφνος 32 λεπτά.

Σημειώνεται ότι την κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων έχουν αναλάβει οι εταιρείες Water Airports (σχετίζεται με την Grecian Air Seaplanes) και η Hellenic Seaplanes.

msn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Pages