Νέα σχολική χρονιά: Γιατί οι δάσκαλοι ξεκινούν απεργία και αποχή – Τι ζητούν οι καθηγητές - ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

Breaking

Νέα σχολική χρονιά: Γιατί οι δάσκαλοι ξεκινούν απεργία και αποχή – Τι ζητούν οι καθηγητές






Με κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες ξεκινά φετινή σχολική χρονιά, καθώς ο εκπαιδευτικός κόσμος ετοιμάζει απεργία-αποχή, αντιδρώντας στις υπουργικές αποφάσεις για τους ενδοσχολικούς συντονιστές και τους μέντορες στα σχολεία.


Νέα σχολική χρονιά: Γιατί οι δάσκαλοι ξεκινούν απεργία και αποχή – Τι ζητούν οι καθηγητές© Παρέχεται από: Newmoney.gr

Την ίδια ώρα, η ΟΛΜΕ (καθηγητές) ζητά από την κυβέρνηση να πάρει μέτρα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών και να υλοποιήσει πολιτικές στέγασης. Οι δάσκαλοι κατηγορούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Εδώ και 2 συνεχόμενα χρόνια, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υ.ΠΑΙ.Θ., παρά το κλίμα τρομοκρατίας και φόβου, που προσπάθησαν με κάθε τρόπο να επιβάλλουν, βρήκαν απέναντί τους τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, ενάντια στα σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της εφαρμογής των διατάξεων των Ν.4692/2020 και Ν.4823/2021 που αφορούν την επιχειρούμενη αξιολόγηση. Παρ’ όλες τις δυναμικές αντιδράσεις, των εκπαιδευτικών και των γονιών, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση συνεχίζουν την προσπάθεια να εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί αυτοί νόμοι και προχωρούν στην υλοποίηση πτυχών της ατομικής αξιολόγησης με την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και συνολικά της Κυβέρνησης δεν είναι η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων, που έχει ως αφήγημα προς την κοινωνία, αλλά η διαμόρφωση ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, ενός ιεραρχικού θεσμικού πλαισίου ατομικής αξιολόγησης, η υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και η ενίσχυση των μονοπρόσωπων οργάνων, η εντατικοποίηση της γραφειοκρατίας, η εμπέδωση κλίματος φόβου, η διαμόρφωση ενός μοντέλου διοικητικής ιεραρχίας πρόθυμων να υλοποιήσουν άκριτα εκπαιδευτικές πολιτικές που βρίσκονται έξω και μακριά από την υπηρέτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και την διασφάλιση των εργασιακών κεκτημένων των εκπαιδευτικών, η μετακύληση της ευθύνης διαμόρφωσης και λειτουργίας του σχολείου από το κράτος στους εκπαιδευτικούς και η στοχοποίηση του δημόσιου σχολείου έναντι των ιδιωτικών που διαφημίζει η υπουργός παιδείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κηρύσσουμε απεργία-αποχή από τις Υπουργικές Αποφάσεις για τους μέντορες και τους ενδοασχολικούς συντονιστές και καλύπτουμε πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δυναμικά και αποφασιστικά οργανώνει όλες τις δράσεις που είναι αναγκαίες ώστε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., ακούγοντας τη φωνή των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά μόνοι τους τη μάχη για το δημόσιο σχολείο, να αποσύρει τις Υ.Α. και τους νόμους 4692/2020 και 4823/2021. Σε αυτή τη βάση, καλούμε:





Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία – αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της επιχειρούμενης «αξιολόγησης».

• Τις/τους διευθυντ(ρι)ες σχολείων και όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. ώστε να μην υλοποιηθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο που επιδιώκει να εγκαθιδρύσει η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. στην εκπαίδευση. Για την οργάνωση της απεργίας – αποχής σας στέλνουμε τη δήλωση συμμετοχής που θα πρέπει να υπογράψουν οι συνάδελφοι.

Τα αιτήματα των καθηγητών

Σε ανακοίνωση της η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών για περισσότερα από 10 χρόνια σε συνδυασμό με τον πρωτοφανή πληθωρισμό που καταγράφεται πλέον στη χώρα μας, εκτινάσσει στα ύψη το κόστος των ενοικίων, των λογαριασμών, των μετακινήσεων αλλά και των βασικών ειδών οδηγεί στην αδυναμία των εκπαιδευτικών να ανταπεξέλθουν ακόμα και στις βασικές ανάγκες των οικογενειών τους. Όπως τονίζουν οι καθηγητές «συνάδελφοι νεοεισερχόμενοι στην εκπαίδευση λαμβάνουν μισθό μόλις 737€, μισθός κατώτερος ακόμα και από τον ιδιωτικό τομέα, που δεν αρκεί για την κάλυψη ούτε των παγίων εξόδων στέγασής τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα νεοδιόριστοι/ες και αναπληρωτές/τριες, υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διατηρούν δύο σπίτια ή να ξοδεύουν τεράστια ποσά για την μετακίνησή τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί που καλύπτουν ωράριο σε πολλά σχολεία πληρώνουν χιλιάδες ευρώ ετησίως για καύσιμα, η τιμή των οποίων έχει πλέον εκτοξευθεί.

Μέντορες και οι ενδοσχολικοί συντονιστές

Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

msn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου