Ετοιμάζεται το Ψηφιακό Μουσείο Τρίπολης - 52.000 ευρώ η αλλαγή στέγης(φωτο) - ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

Breaking

Ετοιμάζεται το Ψηφιακό Μουσείο Τρίπολης - 52.000 ευρώ η αλλαγή στέγης(φωτο)

 

Σήμερα στο Πετροπούλειο κληροδότημα στην Πλατεία Πετρινού βλέπαμε τις εργασίες που γίνονται στην στέγη , η οποία ξηλώθηκε για να μπει καινούργια.

Γενικά θα γίνουν αρκετές εργασίες στο κτίριο προκειμένου να φτιαχτεί το Ψηφιακό Μουσείο Τρίπολης που τόσο καιρό ακούγαμε αλλά δε βλέπαμε.

Θετικο....

Το θεμα είναι ότι πρεπει να προλάβουν και τον καιρό γιατί όπως σας είπαμε η στέγη είναι σε αντικατάσταση με νέα.


Βρήκαμε ότι θα κοστίσει 


ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΟ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΕΙΟ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ : 51.631,75€



----------------

Το έργο εντάσσεται στην πρόσκληση AT14 και τίτλο: «Ελλάδα 1821 - Ελλάδα 2021» του Προγράμματος Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ», στον Αξονα Προτεραιότητα: «Παιδεία, Πολιτισμός, Τουρισμός και Αθλητισμός

Η δημιουργία του φυσικού και ψηφιακού μουσείου στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: 1. Μουσείο για την Τρίπολη: αφορά τη δημιουργία φυσικού χώρου μουσείου σε κτίριο της πόλης. Με φυσικά και ψηφιακά εκθέματα. 2. Η Τρίπολη ως Μουσείο: αφορά την επιλογή των μνημειακών εκθεμάτων μέσα στην πόλη και την κατασκευή ψηφιακών εκθεμάτων και περιηγήσεων σε διάφορα σημεία. 3. Η δυνητική Τρίπολη: αφορά αμιγώς την ψηφιακή διάσταση του Μουσείου Πόλης, όπου σε διαδικτυακό περιβάλλον, σύμφωνα με το σχεδιασμό, μπορεί να δημιουργηθεί ένα εργαστήρι ιδεών για τον τρόπο που βλέπουν οι κάτοικοι την πόλη και προτείνουν αλλαγές, αλλά και πώς φαντάζονται την εξέλιξή της στο μέλλον. Το φυσικό και ψηφιακό μουσείο της πόλης της Τρίπολης θα αποτελεί ένα χώρο πολιτισμού που θα έχει στόχο να λειτουργεί ως αφετηρία και ως καθοδηγητής για τον επισκέπτη του δήμου για όλους τους χώρους πολιτισμού και τα ιστορικά σημεία της περιοχής. Χωροθετημένο στο κέντρο της πόλης και με τη χρήση πολυμέσων και σύγχρονων τεχνολογιών θα δίνει την δυνατότητα στον επισκέπτη να δημιουργεί μια συνολική εικόνα όλων των χώρων πολιτισμού του δήμου καθώς και των σημαντικών σταθμών του στην ελληνική ιστορία. Χάρη στη δυνατότητα παροχής συνδυασμένης φυσικής και ψηφιακής πληροφορίας με τρισδιάστατα βίντεο, ψηφιακές διαδραστικές εφαρμογές και ολογράμματα ο επισκέπτης θα αποκτά ολιστική κατανόηση των θεμάτων και έτσι θα του γεννάται η επιθυμία για την μετέπειτα επίσκεψη σε διάφορα σημεία του δήμου ή θα εμβαθύνει και θα εμπλουτίζει την εμπειρία της πρότερης επίσκεψής τους. Το μουσείο θα αποτελείται από χρονικούς σταθμούς, που θα ενοποιούν την ιστορία της Τρίπολης και θα ταξιδεύουν τον επισκέπτη στις όψεις της περιοχής τους τρεις τελευταίους αιώνες. Μια κεντρική εφαρμογή θα λειτουργεί ως καθοδηγητής μέσα σε αυτό το ταξίδι στον χρόνο, και θα σηματοδοτεί την ταυτότητα κάθε εποχής που στη συνέχεια θα μπορεί να εντοπίσει ο επισκέπτης ποικίλες ιστορίες μέσα στην πόλη και στους περιαστικούς οικισμούς. Παράλληλα, το Μουσείο θα έχει εκπαιδευτικό ρόλο και θα παρέχει πληροφόρηση επιστημονικά τεκμηριωμένη, κατανοητή που θα µμεταδίδεται µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θα απευθύνεται σε ευρύ κοινό καλύπτοντας όλες τις ηλικίες δηλαδή από µμαθητές όλων των βαθµίδων έως ερευνητές, φοιτητές και µμεταπτυχιακούς φοιτητές ανωτέρων και ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων.


Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της παρούσας τεχνικής μελέτης, ο οποίος διαμορφώθηκε κατόπιν έρευνας αγοράς, ανέρχεται στο ποσό των 262.929,60 €









Δράση 1: Διαδραστικός Εικονοτοίχος – Διαδραστικό Έκθεμα Ο Διαδραστικός Εικονοτοίχος θα παρουσιάζει το σύνολο των εκθεμάτων Μουσείου. Οι επισκέπτες μπορούν ταυτόχρονα να περιηγηθούν και να αλληλοεπιδρούν με τα εκθέματα με διάφορους τρόπους: θεματικά, ανά κατηγορία ή βάσει των highlights, κ.λ.π. Ο διαδραστικός εικονοτοίχος θα αποτελείται από 2 οθόνες μεγέθους περίπου 55 ιντσών η κάθε μία που θα εγκατασταθούν σε διάταξη 1x2 και θα συνθέτουν μια ενιαία επιφάνεια απεικόνισης. Ο εικονοτοίχος θα φέρει τεχνολογία διαδραστικής επικοινωνίας μέσω αφής και θα ελέγχεται από ειδική μονάδα videowallprocessor& λογισμικό που θα τροφοδοτείται με περιεχόμενο από το κεντρικό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου. Επίσης στη είσοδο του Μουσείου θα εγκατασταθεί οθόνη 55’ 4Κ UltraHDresolution (3840 x 2160 pixels) όπου θα προβάλει ένα σύγχρονο βίντεο παρουσίασης του Δήμου Τριπόλεως. 2.1.2 Δράση 2: Ψηφιακό Χρονολόγιο με δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης αντικειμένων Το Χρονολόγιο αποσκοπεί στο να δώσει στους επισκέπτες μια συνολική εικόνα των γεγονότων που έλαβαν χώρα στην πόλη της Τρίπολης από τα μέσα του 14ου αιώνα - Δημιουργία οικισμού έως σήμερα και που αναδεικνύουν την ιδιαίτερη ταυτότητα της πόλης. 1718 - Ανάδειξη πόλης ως πρωτεύουσας του Βιλαετίου του Μωριά και έδρα του πασά 1786 - Δημιουργία αμυντικού οχυρωματικού τοίχους από την Οθωμανική Διοίκηση 1828 - Καταστροφή του μεγαλύτερου μέρους της οθωμανικής πόλης από τον Ιμπραήμ Πασά 1828-1836- Σχεδιασμός πόλης εκ νέου μέσα στα οθωμανικά όρια (Βούλγαρης, Garnot, Σταυρίδης) 1954 - Αναθεώρηση και επέκταση σχεδίου πόλης 1978 - Καθορισμός συντελεστών και ορίων δόμησης 1986 - Καθορισμός ύψους οικοδομών 1987 - Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Το χρονολόγιο θα παρέχει λειτουργίες επιλογής συγκεκριμένων κατηγοριών πληροφοριών, επιτρέποντας στον επισκέπτη να εντοπίσει τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν και να εστιάσει σε αυτές, χαράζοντας την δική του προσωπική διαδρομή στην ιστορία της πόλης και των γεγονότων που τα συνδέει. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο διαδραστικό χρονολόγιο προβάλλουν τα σημαντικά γεγονότα που αποτελούν ορόσημα στην ευρύτερη ιστορική περίοδο, ενώ θα προβάλλει κατάλληλα λεπτομέρειες που σχετίζονται με εκθέματα των συλλογών που θα ψηφιοποιηθούν και τρισδιάστατα μοντέλα. Το Ψηφιακό χρονολόγιο θα προβάλλεται σε διαδραστική οθόνη 55’ που θα βρίσκεται στο χώρο Μουσείου και στην κινητή συσκευή tablet καθώς ο επισκέπτης στρέψει αυτή πάνω από τον έντυπο χάρτη της περιοχής (έκθεμα). 2.1.3 Δράσης3: Τρισδιάστατη αναπαράσταση Μνημείων Αφηγηματικό βίντεο 5 λεπτών τρισδιάστατης αναπαράστασης των παρακάτω μνημείων. Το τρισδιάστατο μοντέλο του Μνημείου θα χρησιμοποιηθεί για διαδραστική χρήση μέσα από ιστοσελίδα του Μουσείου με τεχνολογία WebGL, στον εικονοτοίχο της δράσης 1 και στην κινητή συσκευή tablet που μπορεί να παραλάβει από την είσοδο του Μουσείου καθώς ο επισκέπτης στρέψει αυτή πάνω από τον έντυπη φωτογραφία του μνημείου. Επίσης με επαυξημένη πραγματικότητα (AugmentedReality) με τη χρήση του κινητού κατά την ξενάγησή του (Δράση 5: Επαυξημένος Ψηφιακός Ξεναγός) θα μπορεί όταν βρίσκεται έξω από το μνημείο με την ανάγνωση QRCode ή κάποιας ενδεικτικής εικόνας ενεργοποίησης να βλέπει το εσωτερικό του Μνημείου (κοιτώντας με το κινητό του το εξωτερικό του μνημείου να εξαφανίζεται η εξωτερική τοιχοποιία και να εμφανίζεται το εσωτερικό με τα εκθέματά του). 1. Κτίριο παλαιού δημαρχείου (1893) 2. Ματζούνειο Μέγαρο (1927) 3. Μαλλιαροπούλειο θέατρο (1905) 4. Οικεία Καρυωτάκη (1896) 5. Βίλα Τουρκοβασίλη (1903-1907) 6. Δικαστικό Μέγαρο (1934) 7. Κτήριο Αρχαιολογικού Μουσείου (1896) 8. Κτίριο Νομαρχίας- Παλαιά Εθνική Τράπεζα (19ος αιώνας) 9. Οικία Τσιχριτζή (αρχές 20ου) 10. Σιδηροδρομικός σταθμός Τρίπολης (1892) (Στο χώρο αυτό γυρίστηκε η κινηματογραφική διασκευή του διηγήματος του Αντώνη Σαμαράκη «Σε έναν συνοριακό σταθμό») 11. Δημοτικό καφενείο – Μεγάλο Καφενείο (1898) 12. Οικία Ζαχαρόπουλου (1843) 13. Παιδαγωγική ακαδημία (1880) 14. Πολεμικό μουσείο (Οικία Μαλλιαρόπουλου) (1850) 15. Ψηφιακή αναπαράσταση ενός δρόμου της πόλης στις αρχές του 20ού αιώνα π.χ. οδός Αγίου Αθανασίου ή άλσους 16. ψηφιακή αναπαράσταση του τείχους της οθωμανικής πόλης Από τα 16 μνημεία θα επιλεγούν 10 για τρισδιάστατη αναπαράσταση. Η επιλογή θα γίνει κατά την έναρξη της υλοποίησης του έργου και συγκεκριμένα στη μελέτη εφαρμογής ανάλυσης απαιτήσεων στην αρχή του έργου. 2.1.4 Δράση 4: Επαυξημένος Ψηφιακός Ξεναγός 2.1.4.1 Μουσείο Για φορητές συσκευές Tablet στην είσοδο Μουσείου. Αφορά όλα τα εκθέματα Μουσείου. Η εφαρμογή του Ψηφιακού Επαυξημένου Ξεναγού σχεδιάζεται µε στόχο την οπτική επαύξηση των εκθεμάτων µε την προσθήκη του περιβάλλοντος στο οποίο ανήκουν ή την παροχή ερμηνευτικής πληροφορίας. Η δύναμη του συγκεκριμένου μέσου έγκειται στην σύνδεση φυσικού - ψηφιακού περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο. Η εντυπωσιακή τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) αποσκοπεί στο να δημιουργήσει την αίσθηση ότι εικονικά αντικείμενα βρίσκονται στο πραγματικό κόσμο. Ουσιαστικά μέσω αυτής επιτρέπεται η προβολή του πραγματικού περιβάλλοντος, εμπλουτισμένη (επαυξημένη) σε πραγματικό χρόνο με εικονικές εικόνες και πληροφορίες. Δηλαδή επιτυγχάνεται η άμεση ή έμμεση ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος, όπου κάποια στοιχεία του επαυξήθηκαν ή ενισχύθηκαν με τη βοήθεια εικονικών αντικειμένων, προσώπων ή χώρων. Η εφαρμογή είναι εγκατεστημένη σε φορητή συσκευή tablet που μπορεί να πάρει ο επισκέπτης στην είσοδο του Μουσείου και τον συνοδεύει σε όλα τα στάδια της επίσκεψης του. 2.1.4.2Εξωτερικού χώρου Η εφαρμογή θα υποστηρίζει και λειτουργία παιχνιδοποιημένης εμπειρίας με την μορφή ανάθεσης αποστολών ή επίτευξης στόχων επισκεψιμότητας σε σημεία ενδιαφέροντος. Ο χρήστης θα έχει επιπλέον κίνητρα για να περιηγηθεί στην πόλη καθώς μέσω της διάδρασής του με την παιχνιδοκεντρική έκδοση της εφαρμογής θα αναβαθμίζει το «προφίλ» κερδίζοντας πόντους και επιτυγχάνοντας στόχους οι οποίοι θα αλλάζουν δυναμικά ανάλογα με την πορεία του εντός της εφαρμογής. Μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορεί στο σημείο ενδιαφέροντος και το τρισδιάστατο μοντέλο του κτιρίου της δράσης 4. Επιπλέον μέσω της εφαρμογής θα παρέχεται στους υπευθύνους η δυνατότητα καταμέτρησης μιας σειράς παραμέτρων π.χ. επισκεψιμότητα, περιοχές ενδιαφέροντος επισκεπτών, πορεία ξενάγησης, διάρκεια ξενάγησης, κατανομή χρόνου ξενάγησης ανά έκθεμα και άλλων ενεργειών που θέλουμε να παρακολουθήσουμε με στόχο την αξιοποίηση, αξιολόγηση και βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες του. 2.1.5 Δράση 5: Διαδραστικό Τραπέζι «Η Τρίπολη ως τουριστικός προορισμός» Σε διαδραστικό τραπέζι το οποίο θα αποτελείται από διαδραστικάdisplays 55’ σε διάταξη 1x2 θα προβάλλονται με κέντρο το Μουσείο Πόλεως της Τρίπολης πάνω σε χαρτογραφικό υπόβαθρο της πόλης το σύνολο πολιτιστικών πόρων και μνημείων της περιοχής. Στο διαδραστικό τραπέζι θα ενσωματωθούν όλο το ψηφιοποιημένο υλικό του έργου. Επίσης θα ενσωματωθούν και οι τρισδιάστατες αναπαραστάσεις της δράσης 4. Μέσω της εφαρμογής ο επισκέπτης θα αντλεί πληροφορίες για την Πόλη της Τρίπολης και συγκεκριμ.ενα τα πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος που πρέπει να επισκεφτεί. 2.1.6 Δράση 6: Δημιουργία Ολοκληρωμένου Ψηφιακού Αρχείου προβολή στο Διαδίκτυο Η δημιουργία ολοκληρωμένου Ψηφιακού αρχείου αφορά παροχή υπηρεσιών Ψηφιοποίησης, Τεκμηρίωσης, Ψηφιακής Επιμέλειας και δημιουργία Ψηφιακού Αποθετηρίου το οποίο θα φιλοξενεί το σύνολο του ψηφιοποιημένου αρχείου σχετικά με το Μουσείο Πόλεως της Τρίπολης. Η ψηφιοποίηση του υλικού θα γίνει ανάλογα με τον τύπο του υλικού προς ψηφιοποίηση, (φωτογραφίες βιβλία, πίνακες, χειρόγραφα, χάρτες εποχής κ.λ.π) ακολουθώντας καθιερωμένα πρότυπα. Μετά το πέρας της ψηφιοποίησης πραγματοποιείται η τεκμηρίωση του ψηφιοποιημένου υλικού από εξειδικευμένους επιστήμονες σύμφωνα με τα καθιερωμένα πρότυπα τεκμηρίωσης, που ακολουθούνται σε οργανισμούς με αντίστοιχα είδη αρχείων και συλλογών. Το ψηφιακό αρχείο που θα παραχθεί, τα ψηφιακά υποκατάστατα και η ψηφιακή τεκμηρίωση, θα εισαχθεί στο ψηφιακό αποθετήριο, για να πραγματοποιηθεί η ψηφιακή επιμέλεια του ψηφιακού αρχείου σύμφωνα με τα καθιερωμένα πρότυπα τεκμηρίωσης και διαμοιρασμού πολιτιστικών πόρων. Μέρος του ψηφιοποιημένου και τεκμηριωμένου υλικού θα φιλοξενηθεί στην διαδικτυακή Πύλη όπου θα γίνεται η προβολή και ανάδειξή του. Η Διαδικτυακή Πύλη προβολής των εκθεμάτων του Μουσείου θα γίνει με σύγχρονη αισθητική και λειτουργικότητα του Μουσείου στο χώρο του διαδικτύου. Η οργάνωση της δομής της πληροφορίας και του περιεχομένου της Ιστοσελίδας θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται εύκολη πλοήγηση και να συνεισφέρει στην ολοκληρωμένη εμπειρία του χρήστη (UXdesign). Τέλος ο σχεδιασμός της Πύλης θα γίνει με βάση το responsivedesign ώστε να υποστηρίζει τις πιο διαδεδομένες αναλύσεις και συσκευές. 2.1.6.1 Τεκμηρίωση Στο έργο περιλαμβάνεται η ιστορική μελέτη, έρευνα και τεκμηρίωση σχετικά με τα επιλεγμένα μνημεία. Από την εργασία αυτή θα παραχθούν οι απαραίτητες πληροφορίες για την οπτικοποίηση και στη συνέχεια τη δημιουργία πολυμεσικού περιεχομένου , καθώς και για την κειμενική τους τεκμηρίωση και την ανάπτυξη των σεναρίων που θα τα συνοδεύουν. Περιλαμβάνεται επίσης η τεχνική καταγραφή των απαιτήσεων και προδιαγραφών των σεναρίων, η ανάπτυξη συνοδευτικού ψηφιακού τεκμηριωτικού υλικού όπως χάρτες, ηχογραφήσεις, βίντεο, διαδραστικές εφαρμογές κλπ, η φιλολογική και επιστημονική επιμέλεια του συνόλου του υλικού που θα παραχθεί στο έργο, ο σχεδιασμός σεναρίων χρήσης των τρισδιάστατων αναπαραστάσεων των μνημείων και η δημιουργία των εφαρμογών τόσο για την προβολή του έργου, της τεκμηρίωσης και των εικονικών αναπαραστάσεων όσο και για την παροχή των διαδικτυακών εφαρμογών του έργου προς το ευρύ κοινό. Όλο το ψηφιοποιημένο υλικό θα τεκμηριωθεί επιστημονικά και θα μεταφραστεί σε μία (1) γλώσσα (αγγλικά)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου